Iki 2020 metų Šilutės r. savivaldybė planuoja nutiesti rajone beveik 44 kilometrus naujų ir atnaujinti apie 2 km dviračių ir pėsčiųjų takų. Didžioji jų dalis – apie 42 km – bus nukreipti Kuršių marių link.
Tai numatyta Šilutės r. savivaldybės, kaip ES šalių savivaldybių merų sambūrio pakto dalyvės, tvarios energijos veiksmų plane, kuris pastarosiomis dienomis svarstomas rajono tarybos komitetuose.
Pagal šį planą iki 2012 metų Minijos kaime to paties pavadinimo upės pakrantėse turėtų būti nutiesta apie 2 km naujų dviračių ir pėsčiųjų takų (1 mln. Lt). Per kitus 8 metus maždaug 4 km ilgio dviračių takai abiejose upės pusėse turėtų sujungti Minijos kaimą su keliu iš Šilutės į Kintus (ties Povilų kaimu – 4 mln. Lt).
Maždaug tuo pat metu (2015 – 2020 m.) 16 km ilgio dviračių takas turėtų ateiti į Povilus ir iš Šilutės (8 mln. Lt). Panašiai tokio pat ilgio dviračių takų iki 2020 metų Savivaldybė planuoja nutiesti ir Kuršių marių pakrantėse (8 mln. Lt).
Likę nepilnai 2 km naujų dviračių ir pėsčiųjų tako atiteko Šilutės miestui (1 mln. Lt). Jis jau klojamas ant apsauginio pylimo Šyšos upės pakrantėje. Dar maždaug 2 km takų Šilutės miesto istoriniame parke planuojama atnaujinti iki 2015 metų (1 mln. Lt).
Svarstant tvarios energijos veiksmų planą rajono tarybos Ekonomikos ir finansų komitete, tarybos nariui Raimondui Plikšniui iškilo klausimas, kodėl didžioji dalis naujų dviračių ir pėsčiųjų takų kreipiama Kuršių marių link, o ne kitomis kryptimis. Juolab, kad pačioje Šilutėje verkiant reikia tvarkyti dviračių takus į priemiesčio gyvenvietes, dviratininkai nesulaukia, kada galės saugiai minti į Rusnę, rajone gausu daugiau lankytinų vietovių, kurios šiuo metu sunkiai pasiekiamos bemotorinėmis transporto priemonėmis.
Politikui buvo paaiškinta, kad į planą įrašyti tik tie dviračių takai, kuriems tiesti ar remontuoti per ateinančius 10 metų galima tikėtis gauti finansavimą iš ES struktūrinių fondų pagal įgyvendinamas ar planuojamas vykdyti programas. Esą tvarios energijos veiksmų planą Taryba galės bet kada papildyti, jeigu atsiras galimybė gauti pinigų ir kitiems takams tiesti ar atnaujinti.
Ventėje, ant Kuršių marių kranto, Šilutės r. savivaldybės administracijos direktoriaus Šarūno Laužiko šeima plėtoja poilsio ir turizmo paslaugų verslą.
Patinkantis. Įvertink komentarą: 11 4
Patinkantis. Įvertink komentarą: 7 1
Nebent kitą kandenciją į Šaro vietą ateitų žmogus iš Traksėdžių ar Pagrynių…
Patinkantis. Įvertink komentarą: 7 1
Ypač žinant, kad žvyrkelių asfaltavimo programoje 6m pločio kilometro dangos uždėjimas kainuoja 0,7-1,2mln. litų. Darbų apimties ir kelio pagrindo paruošimo lyginti su 1,5m pločio dviračių taku, turbūt, neverta?
Citata: „Žvyrkelių asfaltavimo programa 2006–2008 metais, 1 paketas“. Projekto darbų rangos sutartis su rangovu UAB „Alkesta“ pasirašyta 2006 m. birželio 30 d. Pasirašytos darbų rangos sutarties vertė – 26,967 mln. Lt (su PVM). Nors darbų rangos sutartyje numatyta darbų pabaiga buvo 2008 m. spalio 31 d., tačiau jau iki 2008 m. sausio 1 d. rangovas UAB „Alkesta“ Alytaus ir Marijampolės apskrityse išasfaltavo visus 13 kelio ruožų, kurių bendras ilgis sudaro 39,90 km žvyrkelių:“ http://www.lra.lt/lt.php/projektai/baigti_projektai/5597#content_5605
Olandijoje miesto gatvės ir dviračių tako tiesimas (keičiant komunikacijas, įrengiant sankryžas!) kainavo €0,5mln./km. http://www.youtube.com/watch?v=ALV6h9vDa1M
Kitame Olandijos mieste – €0,2mln./km. http://hembrow.blogspot.com/2009/11/costings-of-improvements-for-cyclists.html
Patinkantis. Įvertink komentarą: 5 0