Sekite m?s? naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

„Vakarų krantas“, Lietuva

Publikuota: 2013 gruodžio 19 Kategorija: Aktualijos

silutesetazinios.lt archyvo nuotr.silutesetazinios.lt archyvo nuotr.

Parengta Klaipėdos regiono transporto sistemos optimizavimo galimybių studija, praneša Šilutės rajono savivaldybės administracija.

2013 m. spalio mėn. baigta rengti ir Klaipėdos regiono savivaldybėms pristatyta Klaipėdos regiono transporto sistemos optimizavimo galimybių studija „Vakarų krantas“. 2011 m. pradėta rengti studija buvo siekiama paruošti tikslingą ir ekonomiškai pagrįstą Klaipėdos regiono bevariklio, lengvojo, viešojo ir vandens transporto sistemos optimizavimo ir plėtros koncepciją.

Pagal projektą „Regioninė galimybių studija „Vakarų krantas“ (Nr. VP1-4.2-VRM-02-R-33-001) parengta studija spalio 10 d. pristatyta baigiamajame renginyje viešbučio „Amberton Klaipėda“ konferencijų komplekse. Konferencijoje studijos rengėjas – UAB „Lyderio grupė“ – projekto partnerius – Klaipėdos ir Palangos miestų, Šilutės, Klaipėdos, Kretingos ir Skuodo rajonų bei Neringos savivaldybių atstovus – ir kitus suinteresuotus asmenis supažindino su studijos rezultatais ir sprendiniais.

Šios galimybių studijos pasiūlymai bus įtraukti į Klaipėdos regiono plėtros planą ir į Klaipėdos regiono savivaldybių strateginius dokumentus.

Problemos, kurias teks spręsti

Nors Klaipėdos regionas iš kitų šalies regionų išsiskiria skirtingų transporto rūšių ir unikalių turizmo išteklių gausa, turi priėjimą prie Baltijos jūros, platų vidaus vandenų ir gerai išvystytą kelių tinklą, regiono gyventojai ir svečiai mieliau sėda prie savo automobilio vairo, nei rieda geležinkeliu, skrenda lėktuvu, važiuoja visuomeniniu transportu ar mina dviračio pedalus.

Siekdami išsiaiškinti transporto sektoriaus problemas, rengdami studiją studijos rengėjai pirmiausia atliko tyrimus ir analizes. Klaipėdos regiono transporto rūšių analizėje identifikuotos ekologinio transporto plėtros galimybės, išanalizuoti visų transporto rūšių srautai, atlikti autotransporto taršos tyrimai. Gyventojų ir turistų nuomonės tyrimai padėjo sužinoti žmonių nuomonę apie privalumus ir trūkumus, iškylančias problemas, renkantis vieną ar kitą transporto priemonę. Taip pat rengėjai atliko Klaipėdos regiono savivaldybių strateginių dokumentų analizę bei aiškinosi kai kurių Klaipėdos regiono seniūnijų ir gyvenviečių kurortinio statuso gavimo galimybes.

Minėti tyrimai atskleidė, kad tiek regiono gyventojas, tiek turistas kelionėms dažniausiai pasirenka automobilį, o ne viešąjį transportą, be to, vietiniam gyventojui, o juo labiau turistui veikianti transporto sistema nesudaro galimybių po regioną laisvai ir be didesnių sunkumų keliauti be automobilio. Atsižvelgiant į galimybių studijos visų atliktų analizių medžiagą, duomenis ir išvadas, pastebėtos ir kitos transporto problemos: rekreacinių teritorijų pasiekimo ekologiškesniu transportu problema, dviračių transporto infrastruktūros, vientisumo ir integralumo visame Klaipėdos regione trūkumas, mažas tiesioginis pasiekiamumas iš užsienio oro ir jūrų transportu, neišnaudotas vidaus vandens transporto tinklo potencialas, skirtingų transporto sistemų integralumo trūkumas, nesudarantis galimybių keliauti regionu greitai, komfortiškai ir sąlyginai pigiai.

Sprendžiant minėtas problemas, UAB „Lyderio grupė“ ir Klaipėdos regiono savivaldybių atstovai priėjo išvadą, kad būtina mažinti į regioną atvažiuojančių individualių automobilių skaičių bei naudojimąsi individualiais automobiliais regiono viduje, skatinti važiavimą ekologiškesnėmis transporto priemonėmis, taip pat sudaryti sąlygas turizmo ir susisiekimo plėtrai ne Pajūrio įtakos zonoje.

Sprendiniai, palengvinsiantys keliautojų kasdienybę

Atlikus tyrimus, išanalizavus transporto sistemos problemas ir galimybes, studijos rengėjai pateikė sprendinius, padėsiančius Klaipėdos regiono transporto sektoriui tapti patrauklesniu, patogesniu, pigesniu ir ekologiškesniu.

Nuspręsta, kad būtina papildomą dėmesį skirti dviračių transportui ir su juo susijusiai infrastruktūrai plėtoti, todėl reikalingas nuoseklus dviračių infrastruktūros planavimas, dviračių takų plėtra, dviračių saugojimo ir transportavimo viešuoju transportu sąlygų sudarymas visame regione. Sprendžiant pastarąją problemą, siūloma įdiegti „Park and Ride“ (lietuviškas atitikmuo „parkuok lengvąjį automobilį ir važiuok viešuoju transportu) sistemą ir įrengti 16 aikštelių. Taip pat rekomenduojama įrengti dviračių laikiklius ir kitas dviračių naudojimo skatinimo priemones. Norint paskatinti gyventojus ir turistus važiuoti dviračiais ir sukurti patogų susisiekimą jais, turint galimybę dviračius transportuoti kitomis transporto priemonėmis, siūloma sukurti regioninės dviračių nuomos punktų sistemą ir įrengti 26 punktus, apjungiant juos į vieną bendrą veikiančią sistemą. Studijoje didelis dėmesys skirtas ir pasiūlyta nemažai priemonių dviračių takų, dviračių saugojimo galimybėms plėtoti.

Regionas, siekdamas darnaus vystymosi ateityje, jau šiandien turi žengti žingsnį pasaulinių tendencijų link ir paskatinti elektra varomų transporto priemonių diegimą. Studijos rengėjai be dviračių pasiūlė skatinti ir kitų ekologiško transporto priemonių naudojimą. Tam tikrą skaičių tradicinių autobusų siūloma pakeisti elektrobusai – į gatves galėtų išriedėti 67 elektra varomi autobusai. Prie elektra varomo automobilio vairo galėtų sėstis ir lengvųjų automobilių vairuotojai. Detalizuojant šį pasiūlymą, rekomenduojama sukurti elektromobilių nuomos punktų sistemą, įrengti 6 elektrobusų greitojo įkrovimo aikšteles bei 21 elektromobilių nuomos punktų tašką.

Atlikus tyrimus ir identifikavus, kad labai didelė dalis Klaipėdos regiono gyventojų susisiekia lengvaisiais automobiliais (pvz., net 48 proc. Klaipėdos miesto gyventojų važinėjasi lengvuoju automobiliu), pasiūlytos priemonės jų srautams sumažinti, persėdant į viešąjį transportą. Rekomenduojama įdiegti taip vadinamą „Park and Ride“ (lietuviškas atitikmuo „parkuok lengvąjį automobilį ir važiuok viešuoju transportu“) sistemą ir įrengti 16 tokių aikštelių.

Studijoje pateikti sprendiniai tobulinti ir optimizuoti viešojo transporto sistemą leis paskatinti regiono gyventojus ir svečius aktyviau naudotis ne tik viešuoju kelių, bet ir geležinkelių transportu. Naujai siūlomas sukurti geležinkelių maršrutas turėtų sukurti naują, greitą, komfortišką ir gyventojų poreikius atitinkančią viešojo transporto ašį. Išaugęs viešojo transporto populiarumas padėtų spręsti didelio oro užterštumo problemą, sumažintų autoįvykių skaičių.

Vidaus vandens kelių infrastruktūros plėtros sprendiniai užtikrins, kad būtų išnaudojamas turimas unikalus ir platus Klaipėdos regiono vandens kelių tinklas. Įgyvendinus visas siūlomas priemones, regione bus užtikrintas aktyvus Kuršių marių, Karaliaus Vilhelmo (Klaipėdos) kanalo, Minijos ir Danės upių bei Baltijos jūros pakrantės panaudojimas vietiniam susisiekimui ir rekreacijai plėtoti. Siūloma įrengti trūkstamus farvaterius bei praplėsti esamą uostų, uostelių ir prieplaukų tinklą – iš viso apie 20 objektų.

Klaipėdos regionas gali didžiuotis ne tik vandens, bet ir oro transporto infrastruktūra ir tradicijomis. Visgi siaura skrydžių geografija Palangos tarptautiniame oro uoste neleidžia patenkinti regiono gyventojų ir svečių poreikių, neužtikrinta visų regiono verslo plėtros galimybių. Siūloma išplėsti skrydžių geografiją, didinti Palangos tarptautinio oro uosto pasiekimo galimybes tiek regiono viduje, tiek ir keliaujant iš užsienio. Rekomenduojama nepamiršti ir turimų aerodromų, kurie turi būti nuosekliai plėtojami mažųjų orlaivių susisiekimui ir aviaturizmui bei aviacinėms paslaugoms teikti.

Galiausiai studijos rengėjai siūlo neplėtoti kiekvienos transporto rūšies atskirai, o jas apjungti į vieningą sistemą, kurią viso regiono mastu prižiūrėtų viena institucija. Vieningas viso regiono transporto sistemos valdymas leis regionui efektyviau naudoti žmogiškuosius, finansinius ir materialiuosius išteklius, skatins visas regiono savivaldybes aktyviau bendradarbiauti priimant visam regionui svarbius transporto sistemos sprendimus.

Apjungiant visus šioje studijoje pasiūlytus sprendinius, Klaipėdos regionas sieks tapti ir gebės pasiūlyti vietos gyventojui ir regiono svečiui alternatyvius patogius ir patrauklius keliavimo po regioną būdus.

Su parengtais dokumentais galima susipažinti specialiai Europos socialinio fondo ir Klaipėdos regiono savivaldybės lėšomis finansuojam (projekto vertė – 582 tūkstančiai litų) projektui „Regioninė galimybių studija „Vakarų krantas“ sukurtoje interneto svetainėje www.vakarukrantas.lt ir projekto vykdytojo – Šilutės rajono savivaldybės – interneto svetainėje www.silute.lt.

Daugiau informacijos apie projektą gali suteikti UAB „Lyderio grupė“ atstovai (projektų direktorius Simas Lubauskas telefonu (8-5) 2430177, el. paštu s.lubauskas@lyderio.lt ir projekto koordinatorė Sofija Kogan telefonu (8-46) 246481, el. paštu s.kogan@lyderio.lt) ar projekto vadovė – Šilutės rajono savivaldybės administracijos Planavimo ir plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Kmitienė telefonu (8-441) 79218, el. paštu r.kmitiene@pamarys.lt.

Šilutės r. savivaldybės inf.

Rašyti komentarą