Sekite mūsų naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Misija (ne)įmanoma: išgelbėti… Savivaldybę

Publikuota: 2013 spalio 29 Kategorija: Aktualijos, Savivaldybėje

Oresto Lidžiaus nuotr.Oresto Lidžiaus nuotr.

Šilutės rajono savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Laužiko vadovaujama darbo grupė UAB „Šilutės autobusų parkas“ veiklai pagerinti pagaliau ėmėsi darbo.

Antradienį įvyko šios darbo grupės posėdis. Jame aptarta bendra situacija Savivaldybei pavaldžioje įmonėje ir apskritai viešajame transporte Šilutės rajone, duota užduotis išanalizuoti UAB „Šilutės autobusų parkas“ veiklą per pastaruosius kelis metus.

Situacija dabar maždaug tokia: Savivaldybė nepakelia jai uždėtos pareigos kompensuoti įmonei už lengvatinių keleivių vežimą ir savo sąskaita išlaikyti nuostolingus maršrutus rajone. Todėl jau ne pirmus metus vėluojama atsiskaityti su „Šilutės autobusų parko“ bendrove, kuri savo ruožtu stokoja pinigų savo darbuotojams ir tiekėjams, jau nekalbant apie technikos atnaujinimą, kuris leistų įmonei sumažinti veiklos kaštus.

Spalio 1 d. Savivaldybės įsiskolinimas UAB „Šilutės autobusų parkas“, šios įmonė vadovo Artūro Stonkaus teigimu, vis dar siekė per 700 tūkst. Lt. Tuo tarpu Savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vyr. specialistas Oskaras Agintas tvirtina, kad įsiskolinimas siekia apie 600 tūkst. Lt. Tačiau, anot jo, iki metų galo „prisisuks“ dar per 700 tūkst. Lt (Savivaldybė skolinga – nepalyginamai mažiau – ir mažiesiems privatiems vežėjams).

Savivaldybei daugiausia atsieina nemokamos moksleivių kelionės autobusais į mokyklas ir atgal – apie (+/- keli tūkstančiai litų) 150 tūkst. Lt per mėnesį. Antroje vietoje – nuostolingi maršrutai – keliasdešimt tūkstančių litų per mėnesį, pavyzdžiui, rugsėjo mėnesį siekė maždaug 35 tūkst. Lt. Trečioje vietoje pagal brangumą – kitų lengvatinių keleivių, kuriems kompensuojama 50-80 proc. bilieto kainos, vežimas.

Be to, UAB „Šilutės autobusų parkas“ keleivių vežimo tarifas yra vienas mažesnių Lietuvoje, įmonė jau kuris laikas dirba su nuliniu rentabilumu – 5 proc. pelnas įmonei buvo nuimtas siekiant sumažinti Savivaldybei finansinę naštą. Tačiau, kaip parodė laikas, tai problemos neišsprendė.

Posėdyje taip pat kalbėta apie papildomų paslaugų plėtrą įmonėje, kitus dalykus, kurie galėtų padidinti bendrovės rentabilumą ir galbūt sumažintų finansinę naštą Savivaldybei.

Darbo grupės pirmininko, mero pavaduotojo Š. Laužiko manymu, UAB “Šilutės autobusų parkas” greičiau išliptų iš duobės, jeigu būtų padidintas nuostolingų maršrutų ir lengvatinių keleivių vežimo finansavimas iš Savivaldybės biudžeto ir būtų grąžintas jai pelno tarifas, galbūt reikėtų mažinti nuostolingų maršrutų (apie įmonės privatizavimą kol kas nekalbama). Tačiau, pirmiausia, anot jo, reikia gerai išanalizuoti įmonės veiklą.

Pastaroji užduotis pavesta Ūkio skyriui kartu su UAB „Šilutės autobusų parkas“.

Savo išvadas ir rekomendacijas, kaip pagerinti UAB “Šilutės autobusų parkas” veiklą, darbo grupė turi pateikti iki šių metų gruodžio 31 d.

Rašyti komentarą