AB „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) atliko valstybinės reikšmės vidaus vandens kelio valymo darbus ties Lankupių šliuzu – vietoje, kur Minija jungiasi su Karaliaus Vilhelmo kanalu.
Parama portalui „Šilutės ETA Žinios”, kad išliktų nepriklausomas
Dėl sąnašų kaupimosi šioje vietoje reguliariai susidaro seklumos, todėl laivakelio pralaidumas mažėja, o saugios laivybos sąlygos tampa ribotos. Paskutinį kartą šio ruožo valymo darbai buvo atlikti 2022 m.
Darbai vykdyti žemsiurbe „Nemunaitis“, iš kanalo pašalinta apie 1,2 tūkst. m³ sąnašinio grunto. 150 metrų ilgio ruože buvo atkurtas apie 10–15 metrų laivakelio plotis, o gylis padidintas iki 1,5 metro – tai užtikrina saugų laivų eismą net ir esant sausros laikotarpiui.
Įplaukimas į Vilhelmo kanalą yra kritinis mazgas visai vidaus vandenų sistemai, todėl jame būtini nuolatiniai stebėsenos ir priežiūros veiksmai. VVKD kasmet atlieka batimetrinius matavimus, analizuoja vagos būklę, skenuoja kanalo pylimus LIDAR technologija, vertina augmenijos plitimą ir krantų stabilumą. Taip pat vykdomi papildomi kranto tvarkymo darbai – šalinami išvirtę medžiai, stebima gylio dinamika, šalinamos susiformavusios seklumos.
Karaliaus Vilhelmo kanalas yra vienas svarbiausių laivybos maršrutų – jungiantis Miniją, Kuršių marias ir Atmatos upę, jis sudaro svarbų vidaus vandenų tinklo segmentą. Direkcija įrengė greičio ribojimo ženklus, kurie ne tik prisideda prie saugios laivybos, bet ir apsaugo kanalų krantus nuo erozijos.
VVKD inf.