Sekite mūsų naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Kaitra grįžta su nauja jėga (specialistų rekomendacijos, kaip apsisaugoti karščiui jautriems žmonėms, orų prognozė)

Publikuota: 2021 liepos 12 Kategorija: Aktualijos, Orai, Sveikata

www.silutesetazinios.lt archyvo nuotr.www.silutesetazinios.lt archyvo nuotr.

Liepos 12–15 d. numatomi karšti orai, aukščiausia temperatūra dienomis daug kur kils iki 30–34 laipsnių karščio, praneša Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba.

Taip pat šiomis dienomis reiktų pasisaugoti ir Saulės. Ultravioletinės spinduliuotės indeksas bus aukštas, sieks iki 6–7.

Parama portalui „Šilutės ETA Žinios”, kad išliktų nepriklausomas

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą, bet ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, 65 metų amžiaus ir vyresni žmonės, asmenys, turintys antsvorio, dirbantys sunkų fizinį darbą, sergantys įvairiomis ligomis (endokrininės, inkstų, širdies ir kraujagyslių sistemų). Per karščius galima nukentėti dėl nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado). Atsižvelgdami į tai, visuomenės sveikatos specialistai ragina nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

Specialistų rekomendacijos

Stengtis būti patalpose, kuriose yra įrengti ventiliatoriai ar oro kondicionieriai. Neturint tokių sąlygų namuose, susiplanuoti praleisti laiką vėsiose patalpose: bibliotekoje, kino teatre, prekybos centre ar pan.). Svarbu, kad patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 18 ºC.

Dažniau gerti skysčių – visą dieną po truputį, nelaukiant, kol pradės kamuoti troškulys. Geriausiai tam tinka mineralinis, mineralizuotas, geriamasis arba pasūdytas vanduo. Vengti alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, gėrimų su cukrumi ar saldikliais – jie skatina didesnį skysčių išsiskyrimą.

Vengti riebių ir sunkiai virškinamų patiekalų. Valgyti daugiau skystų produktų, lengvai virškinamų liesų pieno produktų, vaisių ir daržovių. Maistas, pavyzdžiui, mėsa, kuris turi daug baltymų, didina metabolinės šilumos gamybą ir skatina vandens netekimą.

Einant į lauką, užsidėti galvos apdangalą arba vietoj galvos apdangalo naudoti skėtį. Taip pat lauke dėvėti saulės akinius su UVA ir UVB filtru.

Dėvėti lengvus, šviesius, natūralaus audinio, neveržiančius, orui pralaidžius drabužius.

Naudoti apsauginius kremus nuo saulės su kuo didesniu apsaugos faktoriaus skaičiumi (30 SPF ir daugiau). Apsauginiais kremais pasitepti reikia 30 min. prieš išeinant į lauką.

Poilsiui gamtoje pasirinkti vietą pavėsyje, vengti tiesioginių saulės spindulių, riboti buvimo saulėkaitoje laiką, būti po skėčiais. Ypač pavojinga užmigti saulės atokaitoje.

Nepalikti uždarytame automobilyje vyresnio amžiaus ar neįgalių žmonių, vaikų, gyvūnų, net ir tuomet, jei visi langai atviri. Automobiliai labai greitai įkaista, todėl likusiems automobilyje gali grėsti šilumos smūgis. Patikrinti, ar vaikiškos sėdynės paviršius bei saugos diržai nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų.

Riboti fizinį aktyvumą, ypač vidurdienį – nuo 11 iki 17 valandos. Sodo, daržo bei kitus ūkio darbus susiplanuoti atlikti anksti ryte arba vakare. Dirbantiems karštyje darbuotojams numatyti specialias pertraukas vėsioje vietoje, kurių trukmę ir dažnumą darbdavys nustato savo nuožiūra, tačiau ne rečiau nei kas 1,5 val.

Dažnai naudotis vėsiu dušu ar vonia.

Palaikyti namų aplinką vėsią. Langus uždengti šviesios spalvos užuolaidomis, ritininėmis užuolaidomis ar medžiaga su aliuminio paviršiumi, kuri atspindėtų saulės spindulius. Dienos metu langus namuose uždaryti ir atverti tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi.

Dieną naudoti kuo mažiau elektrinių įrenginių, dirbtinės šviesos, nes tai sukuria papildomai karščio.
Jeigu yra galimybė, miegoti vėsesniame kambaryje.

Sekti jutiminę temperatūrą ir UV indeksą, kuriuos galima rasti Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos tinklalapio skiltyje „Prognozės – UVI prognozės“.

Sergant širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stebėti savo sveikatos būklę. Atminti, kad esant dideliems karščiams paskirtų vaistų poveikis gali pakisti, todėl būtina pasitarti su šeimos gydytoju dėl vaistų vartojimo, jų dozės.

Skubiai kreiptis medicinos pagalbos:
esant gausiam prakaitavimui ir raumenų mėšlungiui (traukuliams);
kūno temperatūrai pakilus >40oC, esant karštai ir šlapiai odai;
radus sumišusį ar be sąmonės žmogų.

Savaitės orų prognozė

Liepos 13-os naktį lietaus tikimybė bus nedidelė. Pūs rytinių krypčių, silpnas vėjas. Žemiausia temperatūra – 16–21 laipsnis. Dieną vietomis trumpai palis, kai kur su perkūnija. Vėjas pūs iš pietryčių, rytų, 5–10 m/s, per perkūniją kai kur gūsiai iki 15 m/s. Aukščiausia temperatūra – 29–34 laipsniai.

Liepos 14-os naktį vietomis, dieną daug kur trumpai palis, griaudės perkūnija. Vėjas pūs iš pietryčių, rytų, naktį – silpnas, dieną – 5–10 m/s. Temperatūra naktį – 17–22, dieną – 28–33 laipsniai.

Liepos 15 dieną vietomis trumpai su perkūnija palis. Vėjas bus nepastovios krypties, 3–8 m/s. Temperatūra naktį – 17–22, dieną – 29–34 laipsniai.

Liepos 16 dieną daug kur trumpas lietus su perkūnija. Pūs nepastovios krypties vėjas, 3–8 m/s. Temperatūra naktį – 17–22, dieną – 29–34 laipsniai.

Liepos 17 vietomis prognozuojamas trumpas lietus su perkūnija. Pūs šiaurinių krypčių vėjas, 4–9 m/s. Temperatūra naktį – 17–22, dieną – 28–33 laipsniai.

Parengta pagal www.meteo.lt ir www.smlpc.lt inf.

Rašyti komentarą