Sekite mūsų naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Medžių aukojimas

Publikuota: 2018 sausio 18 Kategorija: Nuo'monės

Iš kelio į Rusnę rekonstravimo ir estakados statybos projektinių pasiūlymų pristatymo Šilutės visuomenei sugrįžus.

Ar estakada potvynio užliejamame kelio į Rusnę ruože reikalinga? – žinoma, reikalinga.
Tam prieštarautų nebent inžinierius-hidrotechnikas Neniškis.
Galbūt dar vienas kitas egzotikos mėgėjas.

Kitas klausimas: ar reikalingas platesnis kelias su dviračių taku nuo K. Griniaus tilto iki tilto per Atamtos upę? – be jokios abejonės.
Bet būtų dar geriau, jeigu toks kelias būtų pratęstas iki pat Šilutės.
Pozingis ramina: bus, tik reikia palaukti – ne viskas iš karto.
O medžiai abipus šio kelio – ar jie reikalingi?
Sakyčiau „taip“.
Bet yra manančių ir kitaip.
Vienam medis – vertybė.
Kitam – kliūtis.
Arba blogis.
Todėl senus iškirs, o naujų nesodins.
Neliks medžių – atitvarai bus.
Bet tik iš vienos pusės, kur eis dviračių takas.
Iš kitos – kai kur.
Dėl saugumo.
Dėl to ir medžių prie kelio nebus.
Parama portalui „Šilutės ETA Žinios”, kad išliktų nepriklausomas
Blogai, kad kojai spaudžiant gazą, smegenys atsijungia.
Galėtum pasakyti tokiam: blogam vairuotojui ir medžiai trukdo.
Taip pat ir tvoros.
Bet ar supras?
Kažin.
O, žiūrėk, dar ims toks ir supyks.
Ar man to reikia?
Nė kiek.
Iš patirties žinau: pyktis prie gero neveda.
Be to, jau ir ne laikas pyktis.
Kelio atgal nebėra: sutartys pasirašytos, pinigai skirti – laikas pradėti statyti.
Laiko liko nedaug.
Viskas.

P.S. Planai nesikeičia: estakada turi būti pastatyta dar šiais metais.
P.P.S. Tikiuosi, kad taip ir bus, nepaisant Seimo nario Nausėdos rangovams žadamos meilės ir vaišingumo.

Gražaus visiems savaitgalio.

Kaip visada…
Orestas

17 skaitytojų komentarų
juozas 2018 sausio 19d., 06:4784.15.145.11

O tai kur tuos medžius sodinti? Ant praplatinto kelio sankasos, ar šalia sankasos? Šiaip tai visas žalgirių miškas pusiau išvirtę pusiau supuvęs šalimais…, o ir esantys šalikelėje, švelniai tariant, nepuošia… O gal geriau iš karto kryžius statykim?

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Puošeivai 2018 sausio 20d., 21:205.20.107.167

švelniai tariant: ant praplatinto kelio sankasos.
Šiaip, tai Žalgirių miškas pusėtinai dar ir Tamstą pragyvens…, o vis dar esantys šalikelėje uosiai, beržai, klevai – visi oriai atitarnavo savo amžių ir verti pagarbaus atsisveikinimo ir
palaimintos pamainos.
Žinia, puošniems karstams gal kiek jau prastoki… O gal kryžiams, kad ir šalia, tai pats tas ?

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Def 2018 sausio 23d., 20:0684.15.186.69

Atsodinti medžių nėra numatyta, kadangi palei kelią nėra laisvos žemės.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

JoMaJo 2018 sausio 19d., 11:1383.179.63.23

Nereikia medziu salikeleje. Kelininkai net nebeprivalo ziema keliu valyti kol sninga, o taip pat ir nakties metu. Taip kad pavoju jie kelia dideli, gali tu ta greiti mazinti kiek nori, bet jeigu ir ant 50 km/h teksies i medi mazai nepasirodys.
O siaip kalbant apie madzius, as noreciau priminti senasias Silutes gyventoju kapines salia gelezinkelio. Na negi nera kazkokiu galimybiu pastatyti ten bendra paminkla, isvalyti teritorija, padaryti pesciuju takus, suolelius ? Galbt tai galetu buti ne siaip parkas, bet teminis pazintinis parkas skirtas senuju sio krasto gyventoju atminciai.
Kazkaip si tema iki virsuneliu niekaip nedaeina…

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Na jau, Majau, 2018 sausio 20d., 22:185.20.107.167

kas kam pavojų kelia? Kada matei, kad tie šalikelėje stovintis išbėgtų į kelią po 100 gr. nors ir ant 50 km/h vairuojančiam ?
O šiaip, kalbant apie medžius, tai nenorom turiu konstatuoti, kad naujalietuviai baigia juos išpjauti jau ir naujose miško kapinėse.
Kažkaip netik taumatau, bet ir viršūnėlėms nedašunta, kad galbūt “ne šiaip parkas, bet teminis pažintinis parkas skirtas senųjų šio krašto gyventojų atminčiai” ir yra kapinės.
Na yra gi galimybės “pastatyti kažkokį ten bendrą paminklą” jau išvalytoje teritorijoje.
Tik rinkis: ar prie IKės, ar prie Norfės, ar prie MAXės, o galiausiai godotosios LIDLės.
Mažum tiks išvalyta epitafija: “Bendram Vartotojo bendrui Durnumui…”

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Dviratininkas 2018 sausio 19d., 15:5778.62.42.252

Vokiečiai, lenkai ( istoriniame vokiškame krašte) senuosius medžius šalikelėse aptveria atitvarais o į nusenusių medžių vietas atsodina naujus tame pačiame kelio šlaite taip kaip ir augo. Mūsų kelių gaideliai trankosi į medžius tai “kvaila logika” sako geriau išpjauti ,tegul skrenda į gilų griovį ar užlietų pievų vandenį. Dviračių takas į Rusnę atskirtas metaliniu atitvaru tai medžius gali atsodinti, jiems bus saugu ir lakstantys gaideliai nesitaškys į medžius. Po to priguldys “gulinčių policininkų’ – neis lakstyti. Visas dėmesys kelių gaideliams ir vairuotojams pijokėliams -kad tik jiems būtų saugu -nesuprantama ta pikta, prasigėrusi tautos dalis?

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

keliautojas 2018 sausio 21d., 17:3278.62.18.24

rytų Vokietijoje, Riugeno salos keliuose, medžiai paskelbti nacionaline kelių vertybe…..ir jeigu koks medis nusena, tai jo vietoje atsodinamas kitas NEDELSIANT…..gi paklausus Riugeno salos valdininkų, kodėl jie neišpjauna pakelės medžių, juk jie (anot mūsų valdininkų) sudaro grėsmę vairuotojams, vokiečiai ILGAI žiūrėjo man į akis nesuprasdami, kaip gali kilti tokia mintis….

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

JoMajo 2018 sausio 22d., 10:285.20.106.18

Senais laikais, kai automobiliu dar nebuvo, praktiskai visa vakaru Europa (o ne tik Vokietija) savo kelius ,skirtus arkliais kinkamam transportui ir pestiesiems, apsodino medziais. Ne is dideles meiles medziams,o grynai is pragmatiniu sumetimu.
Atsiradus automobiliams, vokieciai pirmieji suprato , kad senieji keliai susisiekimui netinka . Tuomet ten buvo kilusios gana arsios diskusijos – perdaryti senuosius kelius ar statyti naujus.Jie nusprende daryti naujus,ne is dideles meiles seniesiems keliams,o todel kad tiesiog apskaiciavo kad ateity automobiliu srauto jie nepriims. Todel siandien Vokietijoje beveik visur galima nuvykti dviem marsrutais- moderniais naujaisiais keliais arba senaisiais.
Lietuva nera tokia turtinga,kad visur nutiesti naujus alternatyvius kelius. Ir jeigu del kelio i Rusne as sutinku,kad cia tuos kelis kilometrus galima vaziuoti ir ant 40km/h ,tai verkusius del medziu kelyje nuo Klaipedos link Mikytu,laikau psichiniais ligoniais. Visai tokiais pat beprociais kurie nenori valyti priejimo prie Sysos arba nori auginti medzius ant pylimu.
P.S. Uz medzius ant pylimo vokieciai ko gero butu pasodine i kaliuze,o gal net ir susaude…

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

psichinis 2018 sausio 22d., 12:4478.62.42.177

Būtų labai šaunu, kad ir Lietuvoje medžiai būtų vertinami ne tik pagal iš jų pagaminamą medienos (malkų) kiekį.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

oJoMajo 2018 sausio 22d., 14:0778.62.42.252

Piktasis JoMaJo, visas kelio nuo Griniaus tilto iki Rusnės dviračių takas atskirtas metaliniu atitvaru, medžius siūloma atsodinti už atitvaro, taip kad net norėdamas neatsitrenktum į medį ( nors matyt tamstai jau nebereikia atsitrenkti). Iš kitos, dešinės kelio pusės taip pat vietomis yra ir bus kelio atitvarų, už jų ir siūloma pasodinti naujus medžius kaip dabar auga medžiai prieš ir už Griniaus tilto atitvarų.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Matai, Majau, 2018 sausio 22d., 16:305.20.107.167

senais laikais, kai ir kelių dar nebuvo ir medžių buvo giriose apsčiai, aisčiai medžius gerbė, o seniausius iš jų garbino. Kaip žinia, neseniausiai minėjome tūkstantmetį kai už šventos giraitės išniekinimą Šv. Brunonas galvą padėjo, o per tai, per saugomos teritorijos sergėjimą, praktiškai visa Europa (o ne tik Vokietija) vardą Lietuvos P.S. pažino. Taip senieji vokiečiai pamokyti pirmieji suprato, kad keliauti su Dievu saugiau su medžiais, ir grynai iš pragmatinių sumetimų prieš senuosius kelių medžius šiauštis liovėsi, o ir jauniesiems užgynė rušyt.
Nūnai, čia dar tik besimezgančios diskusijos dėka net ir Tamstai pagaliau pavyko suprotauti, greičiausiai grynai pragmatiniai sutikus, kad galima važiuoti ir ant 40, netik po 40 ir su 0,4+.
Apie vartojimo pasekmių valymus bei pylimo apsėdimų išvarymus, kaip ir kitas sąmonės brastas bei pasąmonės kulgrindas, ko gero, grynai pragmatiniu sumetimu, tiesiog apskaičiavus, susijosime per pilnatį…

Su gilia enpatija beperaugančia simpatiją.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

JoMaJo 2018 sausio 22d., 17:1983.179.46.184

Viskas jusu rankose. Apskuskite sita projekta, galbut pavyks sustabdyti kelio renovacija ir estakados statyma atideti keliems metams. Jusu tikslas bus pasiektas- medziai bus dar kuri laika issaugoti, o jusu savimeile patenkinta.
Taigi, pirmyn, gerio ir grozio nesejai !

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Namat, Majau, 2018 sausio 23d., 11:175.20.107.167

jau pradedate įžvelgti perspektyvą: tik pagarbiai atsisveikinę su amžių nugyvenusiais medžiais,
kelio rekonstrukcijos projektu numatę pamainą ir drauge ją atsodinę, išsaugosim gražų ir paliksim gerą kelią…
Už Jūsų ir mūsų laisvę į didelį ir aukštą kelią!

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

to Idioto 2018 sausio 23d., 18:4077.111.244.69

Tu man ŠLYKŠTUS!

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

To jomajo 2018 sausio 23d., 20:0384.15.186.69

Buvo aiškiai laikraštyje atspausdinta – medžiai bus šalinami. Ir taškas. Kas yra dar neaišku? Naujų pasodinti šalikelėje nenumatyta, nes palei kelią nėra laisvos žemės, o pirkti privačią žemę užtrunka kelerius metus. Deja, toks yra projektas. Be galimybės atsodinti medžius.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

To jomajo 2018 sausio 23d., 20:1684.15.186.69

Bus iškirsta 290 senų pakelės medžių. Projekto rengėjai dėl to nerimaujantiems piliečiams atsakė, kad naujų pasodinti šalikelėje nenumatyta, nes palei kelią nėra laisvos žemės, o pirkti privačią žemę visuomenės poreikians užtrunka kelerius metus. Toks yra projektas, deja.

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Def'ui 2018 sausio 24d., 10:305.20.107.167

Projekte atsodinimas galėtų ir turėtų būti numatytas kelkraščiuose jau atribotoje kelio juostoje. Ši skirta visiems kelio elementams, neignoruojant ir medžių alėjos, neatsiejamos Pamario ir visos Mažosios Lietuvos kraštovaizdžio savasties, kurios išsaugojimas, manau, mūsų visų pareiga.

O pačiam asmeniškai, kaip pripažintam LIDL’o ekspertui, rekomenduočiau smagesnę gomuriui inicijuoti definiciją:
https://www.silute.lt/go.php/lit/Visuomenes-informavimas-apie-numatoma-statiniu-projektavima-ir-visuomenes-dalyva…es-r-sav-silutes-m-tilzes-g-22
Skanaus!

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 0

Atsakyti

Rašyti komentarą