Sekite m?s? naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Šilutė tyčiojasi ir iš gamtos, ir iš jos sergėtojų

Publikuota: 2010 rugsėjo 20 Kategorija: Aktualijos, Šilutėje

Oresto Lidžiaus nuotr.Oresto Lidžiaus nuotr.

Kol projektuotojai perbraižo Šyšos upės vagos ir senvagės valymo Šilutės mieste projektą, kad nereikėtų liesti upės senvagės pakrantėje nuo medkičių pjūklų apgintų medžių, “Šilutės polderių” bendrovė daro viską, kad tie medžiai patys nuvirstų.

Iš ES fondų finansuojamą projektą buvo nutarta pakoreguoti po to, kai beatodairiškam medžių kirtimui Šyšos senvagės pakrantėje pasipriešino Šilutės miesto visuomenės atstovai ir keletas rajono tarybos narių.

Nors šiuo metu projektas taisomas, dėl plyno medžių iškirtimo Minijos kaimo pakrantėse šią vasarą liūdnai pagarsėjusi bendrovė “Šilutės polderiai” toliau darbuojasi prie Šyšos senvagės, savo trofėjinių ekskavatorių kaušais skverbdamasi vis gilyn į taip vadinamos salos krantą.

Tiesa, nuo pjūklo ašmenų apgintus medžius palaikės žemkasės apeina, tačiau palieka juos pavojingai styroti ant iš jų šaknų tinklo ir dirvožemio suformuotų kyšulių krašto.

Anot vieno “Šilutės polderių” bendrovės darbininko, vienas taip apkastas medis jau buvo užvirtęs ant jo ekskavatoriaus strėlės. Žmogelis įsitikinęs, kad neilgai stovės ir kiti medžiai, – jeigu vėjas nenuvers, tai upės tėkmė jų šaknis tikrai paplaus…

“Tai kodėl taip dirbate?” – klausėme ekskavatorininko. “Tai kad pagal projektą veidrodinio upės vandens paviršiaus plotis turi būti ne mažesnis kaip 16 metrų, – paaiškino tas, – todėl ir kasame. Mes maži žmonės, – ką liepė, tą ir dirbame”.

Telefonu kreipėmės į aukštesnį žmogų – šio projekto vadovę, Šilutės r. savivaldybės administracijos Planavimo ir plėtros skyriaus vyriausiąją specialistę Rasą Kmitienę. Toji tesugebėjo paaiškinti, kad projektas šiuo metu perbraižomas taip, kad senvagės pakrantėje paliktų augti medžių nereikėtų nukirsti.

Tai kodėl dabar prie Šyšos senvagės taip dirbama, kad medžiai, dėl kurių išsaugojimo neva taisomas projektas, vis tiek bus pasmerkti žūti? “Todėl, kad pagal projektą veidrodinis upės paviršius turi būti nuo 15 iki 20 metrų pločio”, – paaiškino Šyšos upės vagos ir senvagės valymo Šilutės mieste projekto vadovė.

Pridurti, regis, nėra ką.

23 skaitytojų komentarai
senvage 2010 rugsėjo 19d., 07:5578.61.116.40

kuo mažiau medžių, tuo mažiau taršos vandenyje nuo lapų. kitame krante visas miškas. palikus begalę medžių ši nepagrindinė upės vaga vel taps pasmirdusia senvage, nuo tonomis į ją krentančių lapų kurie guls į dugną ir šia vagos atkarpą, kur tėkmė vos judės, pavers dvokiančia kūdra ir vien tam, kad penkiems veikėjams prireikė pasidemonstruoti ale afigieni gamtos mylėtojai mat tapę. sušiktas pjaras ponaičiai ir tiek

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 9 Thumb down 12

Atsakyti

susinervinęs 2010 rugsėjo 19d., 09:2584.32.214.81

ar ne laikas žurnaliūgoms jau baigti tuos burbulus su medžiais – jau tikrai atsibodo. Matyt niekaip nesekasi pasigauti kitą sensacingą temą. Ieškokite.

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 5 Thumb down 16

Atsakyti

Žaliasis 2010 rugsėjo 19d., 11:5984.15.191.149
Susinervinusiam: Būtent to, – kad niekas nematytų, nesidomėtų ir nerašytų, – labiausiai nori TIE, kuriems labiau už viską rūpi, kaip greičiau “įsisavinti” ES milijonus. Turėtumėt džiaugtis ir dėkoti tiems piliečiams, žurnalistams ir visuomeninėms organizacijoms, kurios mėgina sutrukdyti TIEMS naikinti mus supančią gamtą, o ne visaip koneveikti.
O gal ir jūs priklausote TIEMS? Tuomet užjaučiu.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 16 Thumb down 4

Atsakyti

AAAA 2010 rugsėjo 19d., 12:4988.119.4.56

Žaliajam: Tai gal iš viso nieko netvarkome ir paliekame natūraliems gamtos procesams. Galėsim gyventi kaip laukiniai.
Aš nesu už gamtos niokojimą, bet viskas turi turėti savo ribas. Kodėl niekas nemato, kad Šyšos upė nuolat teršiama, o jei mato, tai nieko nedaro.

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 7 Thumb down 11

Atsakyti

Tata 2010 rugsėjo 19d., 13:0778.61.116.40

neleiskim kirsti medziu, uzdarykim gamyklas, atsisakykim automobiliu, atsisakykim visu patogumu ir gyvensim kaip burai senais laikais. Visas pasaulis vaziuos ir ziures i mus kaip i retus egzempliorius

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 9 Thumb down 12

Atsakyti

Žaliasis 2010 rugsėjo 19d., 13:1284.15.181.138
AAAA-jam (-jai) dėl Šyšos: mato visi, bet mažai kam tai rūpi. Dar mažiau tokių, kurie nori kažką padaryti. O tų, kurie nori kažką pakeisti, rankos per trumpos.
Prisimenate praeitų metų liepos mėnesio pilitienę akciją “Šyša – mūsų upė”? Tai va, gerb. administracijos direktorius Š. Laužikas, stovėdamas ant pylimo, tada viešai pažadėjo, kad padarys viską, kad tokie upės teršimo atvejai nepasikartotų. Deja, pasikartojo, ir ne vieną kartą…
Taip pat nieko, kad tokie atvejai nepasikartotų, nepadarė ir aplinkos apsaugos inspekcija, kuri turi visus įgaliojimus kontroliuoti, kaip naudojami gamtos ištekliai, ir taikyti sankcijas aplinkos teršėjams.
Lieka visuomenė, kurios dauguma, deja, kaip Jūs, gerb. AAAA, greita paburnoti, bet, kai ateina laikas viešai pareikšti pilietinę poziciją, jos nė su žiburiu nesurasi. O tie, kurie išdrįsta viešai pasakyti, kad jiems nenusispjaut, kad upė teršiama, medžiai kertami ir pan., dar būna apkaltinami populiarumo siekimu, politikavimu ir t.t.
Jūsų žiniai, gerb. AAAA, miesto piliečiai, tie, patys žalieji, kurie pernai vasarą surengė taikią pilietinę akciją “Šyša – mūsų upė”, artimiausiu metu planuoja surengti protesto akciją prie Šyšą nuolat teršiančios spirito gamyklos.
Apie protesto akcijos laiką organizatoriai pasistengs pranešti iš anksto. Tad bus malonu ir Jus ten matyti.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 12 Thumb down 4

Atsakyti

gamta 2010 rugsėjo 19d., 18:0178.61.116.40
inspekcija yra nevisagale, tikrina imones, baudzia, teikia ieskinius uz padaryta zala gamtai, taciau bet kol Lietuvoje nebus istatymu, kad uz sistemingus pazeidimus bus stabdoma imones veikla tol pagerejimo deja mus supancioje gamtoje nebus. Taip pat reikalinaga visuomenes palaikymo ir nepakantumo tersejams.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 8 Thumb down 1

Atsakyti

Ex 2010 rugsėjo 19d., 19:4284.32.215.37

Nu, žalias, pasikarščiavai. Bandysiu sukritikuoti kai kuriuos man žinomus teiginius. Pirmiausia Š.Laužiko pažadas tai paistalas, jis neturi jokios teisės kištis į gamyklų ir gamtosaugininkų veiklą, nes ten ne jo kompetencija. Gali veikti per savivaldybės gamtosaugininką, kuris , kaip patys matom koks “aktyvus” ir savo gyvenimo būdu visiškai nėra žaliasis. Jūsų pasakymę, “pasikartojo ir ne vieną kartą”, nelabai taktiškai nes pasikartojo tik vieną kartą. Manau šie medžiai senvagėje manau visiškai ne gamtosauginnkų reikalas, o kas dėl spirito gamyklos, tai šiuo atveju kiek supratau trūko aušintuve vamzdis ir jiems nežinant bėgo spiritas į upę, tai technologinis gedimas, jis įrodytas ir užtai bus altlyginta. Nesupratau posakio “kaip naudojami gamtos ištekliai” prasmės. Gamtos ištekliai, karjerai, durpės, požeminiai vandenys,… Ir kiek suprantu akcijoje “Šyša-mūsų upė” buvo žvalgomasi į spiritinę, bet tąkart su bioetanolio įmonės veikla nesusijusi. Esą tąkart neaiškios kilmės teršalai į upę greičiausiai bus patekę iš pievų nusausinimo sistemos – polderio. Arba kaip sakant nudvėsusias išpumpavo į upę, ir tai padarė vieno aktyvisto už Mūsų upę geras draugas. Bet tai nėra įrodyta.

Įvertink komentarą: Thumb up 5 Thumb down 2

Atsakyti

Jonas 2010 rugsėjo 20d., 11:1578.61.116.40
sutinku savivaldybes gamtosaugininkas yra pagrindinis zaliasis uz ji rajone zaliasniu nera , pavyzdys Minges kaimo medziu iskirtimo palaiminimas

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 6 Thumb down 2

Žaliasis 2 2010 rugsėjo 19d., 13:1285.206.87.248
Vis tik sunku suprasti, kodėl tokie nustatyti senvagės matmenys ir, norint juos pasiekti, reikia plynai išpjauti pakrantės medžius, kaip gražuolių konkurse 90-60-90. Na netaikykim visur depiliavimo metodo. Šaltesnis, pavėsyje esantis vanduo ne taip greitai užrūgsta.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 12 Thumb down 4

Atsakyti

Joo 2010 rugsėjo 19d., 16:5278.61.116.40

o kaip manai reikia padaryti,kad atstatyti senvages gyli, kad vanduo laisvai su nuolydziu teketu is Sysos pro senvage

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 8

Atsakyti

Žaliasis 2 2010 rugsėjo 19d., 19:1885.206.87.248

Leiskit atspėti, ar visą Šyšos vandens debitą ruošiama praleisti tik senvage? Tuomet ledonešis tikrai parodys kas yra kas.

Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 3

Žaliasis 2010 rugsėjo 19d., 13:3484.15.181.138
Tatai: yra žmonių, kuriems ir ant mėšlo krūvos patogu, bet yra ir tokių, kurie nejaučia didelio patogumo (malonumo) gyvendami prie pradvokusios, nuolat nuodijamos upės…
Niekas nesako, kad visko negalima, galima, tik viską reikia daryti civilizuotai. Ir medis turi būti pjaunamas ne tada, kai to nori TIE, bet kai tam ateina laikas, ir įmonės turi dirbti taip, kad neterštų aplinkos. Va tada tai visi gyvensim patogiai.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 11 Thumb down 1

Atsakyti

Ex 2010 rugsėjo 19d., 19:5984.32.215.37
Šiaip , jei atvirai, tai medžiai senvagėje manęs visiškai nejaudina, net nesuvokiu konflikto esmės. Reikia išskirti kas svarbiau. Manę labiau jaudina tarybos narys, kuris prišiko į Šyšą, Šilutės mieste plaunami medžiai ir visiškai nemąstoma apie atnaujinimą, išpjautų medžių vietos keičia plytelės, net tokia redakcija kaip “Pamarys”, kuri kovodavo už miesto žalią rūbą patys raius plotus užklojo plytelėmis, nupjovė tris subrendusius medžius. Kad ir prie namų žmonės savo iniciatyva pasodinę medžius netrukus apverkia, nes komunalininkų vyrai su tais trimeriais nupjauną žievę, ir jie sunyksta. Galbūt tie žmonės kurie kovoja už senvagės medžius žino ką daro, jie taip mato miestą, miesto raidą ir kiekvienas žmogus turi teisę reikšti savo nuomonę ir prisidėti savo veikla.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 10 Thumb down 2

Atsakyti

Edvardas 2010 rugsėjo 20d., 14:4578.61.121.83
Patriotas turi visada būti pasiruošęs ginti savo miestą nuo savivaldybės.

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 5 Thumb down 5

Atsakyti

AAAA 2010 rugsėjo 20d., 18:3088.119.4.56
Žaliajam: Man atrodo, kad kažkas jau ruošiasi rinkimams Mes ne garsiai šaukiam, o bandėm išspręsti Šyšos upės teršimo problemą. Tik jei į spaudą garsiai nešaukiam, tai nereiškia, kad nerūpi. P.s. O kur buvo visi kai projektai pristatomi visuomenei susipažinimui, panašu, kad niekam nerūpi, o kai nepalanki įmonė pradeda darbus žalieji pradeda šaukti, kad žalojama gamta. Tai pabarkit ir bebrus, kad gerus medžius nugraužia:))

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 5 Thumb down 4

Atsakyti

Žaliasis 2010 rugsėjo 20d., 20:0984.15.184.186
Kas tie jūs, kurie bandė išspręsti Šyšos upės teršimo problemą? Kabinetuose rašydami raštus? Jaučiu gamtotvarkininko R. Rimkaus stilių…

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 4 Thumb down 5

Atsakyti

AAAA 2010 rugsėjo 21d., 09:3888.119.4.56
Žaliajam: O ką pats padarėte upės teršimui mažinti? Ir ne kabinetuose raštus rašome, o tiems kurie kabinetuose sėdi.

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 3 Thumb down 5

Atsakyti

Žaliasis 2010 rugsėjo 21d., 11:1984.32.215.23
Štai ką pasakysiu, gerb, gamtotvarkininke, jeigu ne visuomenė, ne tie jūsų taip nemėgstami žalieji, kurie ištikus ekologinei nelaimei pirmi ima skambinti pavojaus varpu, tai ir jūs tik sėdėtumėte savo kabinetuose, galvodami, kaip dar patvarkyti gamtą. O dėl jūsų pasvarstymų apie politiką – tai jie puikiai parodo, koks esate sugedęs žmogus…

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 4 Thumb down 5

Atsakyti

NU NU 2010 rugsėjo 21d., 10:1284.32.215.23

Pasiūlymas, iškirskime visus medžius, išgrįskime takelius, toliau leiskime teršalus į upę. Tada gyvensime ramiai.. .prie mirusios, dvokiančios upės. Nebebus ginčų, kam šluoti takelius, nupjauti papuvusį medį. Biurokratai ir ,,kiti” galės ramiai ir niekieno netrukdomi snausti kabinetuose.

Įvertink komentarą: Thumb up 3 Thumb down 4

Atsakyti

AAAA 2010 rugsėjo 21d., 12:4788.119.4.56

Žaliajam: norėčiau priminti, kad apie užterštą upę pirmieji pradėjom šaukti mes, būtent mes, nes mes gyvename šalia upės, ir pirmieji pamatome katastrofos padarinius. Ir manau, kad mane su kažkuo maišote. Nesėdime kabinetuose, ir nesame nieko prieš ekologiją, gamtą, žaliuosius. Tik kartais reikia mastyti racionaliai. O ką jūs padarėte “žaliasis”, kad katastrofos nepasikartotų Šyšos upėje?:). Manau, kas sėdintys ten, kur priima sprendimus dirbtų pagal išsilavinimą, o ne pagal partiją tokių nesusipratimų nekiltų.

Įvertink komentarą: Thumb up 1 Thumb down 3

Atsakyti

Žaliasis 2010 rugsėjo 21d., 17:3284.32.215.23
Dėl paskutinio sakino jums visiškai pritariu. Bet jūsų manymas, kad bet kokia pilietinė iniciatyva – tai jau pasirengimas rinkimams, dovanokit, bet nė iš tolo nepanašu į racionalų mąstymą. Beje, akcijos, kurias mato visuomenė, kad ir kaip banaliai tai skamba, tai tik ledkalnio viršūnė tos veiklos, kurią vykdo Šilutės “žalieji”. O pakovoti už gamtą dar bus progos, ir ne viena. Patikėkit.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 0

Atsakyti

audrius 2010 rugsėjo 22d., 17:13193.219.60.1

Vyrai, nejaugi tai viskas – baigėt aiškintis kuris svarbnesnis.
Kaip trijų dienų diskusijai mažoka.

Beja ar žuvienės virimo varžybose Šilutės uoste bus naudojama šviežia žuvis…

(Atsiprašau už ironiją)

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 1 Thumb down 5

Atsakyti