Sekite m?s? naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Negeri – kaltink save

Publikuota: 2015 liepos 30 Kategorija: Aktualijos, Savivaldybėje

Viešas alkoholio vartojimas jau kada tapo masinių renginių neatsiejama dalimi. (silutesetazinios.lt archyvo nuotr.)Viešas alkoholio vartojimas jau kada tapo masinių renginių neatsiejama dalimi. (silutesetazinios.lt archyvo nuotr.)

Šis Lietuvos publiką kadais linksminęs ano meto scenos žvaigždės Juozo Zavaliausko juokelis kuo puikiausiai tinka apibūdinti ir dabartinę Šilutės rajono savivaldybės (ko gero, ir ne tik) kultūros plėtros politiką. Ir nematyti jokių prošvaisčių, kad viešas alkoholio vartojimas taip vadinamų strateginių kultūros ir kitų masinių renginių metu sumažėtų. Bent jau artimiausiu metu.

Jums irgi nepatinka viešas lėbavimas masinių renginių metų? Vadinasi, tos šventės ne jums.

Šiandien Šilutės rajono savivaldybėje įvykusioje spaudos konferencijoje, kurioje kaip tik buvo kalbama apie vieną iš taip vadinamų savivaldybės strateginių kultūros renginių – rugsėjo 5 d. vyksiantį 7-ąjį žuvienės virimo čempionatą, įvyko maždaug tokio turinio mini diskusija:
-Švėkšnoje (Švėkšnos dvaro šventėje – red. pastaba) šiemet alus nebuvo pilstomas, – pareiškė vienas.
-Ir kiek žmonių buvo? – pyptelėjo kitas, neslėpdamas piktdžiugos.
-Penktadalis, – pridūrė trečioji, tarsi konstatuodama faktą…

Jeigu jau taip, tai peršasi vienintelė išvada: kažkas negerai su mūsų taip vadinamų strateginių kultūros renginių turiniu, jeigu jau savus žmones (jau nekalbant apie visad mūsų krašte laukiamus svečius iš kitur) besugebame sudominti tik alaus upėmis ir galimybe viešai palėbauti.

Bet ar kam nors iš savivaldybės, mokesčių mokėtojų pinigais dosniai remiančios tokius renginius, tai rūpi?

Kokiam paprastam valdininkėliui širdį dėl to galbūt ir suskauda. Tačiau ne jis formuoja politiką rajone.

O ko galima tikėtis iš vietinės reikšmės politikų, kurie ir patys nevengia per šventes viešai mėgautis karčiosios teikiamais malonumais, ir kitus iš visos širdies vaišina. Ir dar neva vertingus prizus – didžiulius brangaus alkoholio butelius labiausiai pasižymėjusiems ar kitaip jiems į akį kritusiems renginio – pavyzdžiui, to paties žuvienės virimo čempionato – dalyviams ant scenos teikia: „Gerkit į sveikatą!“ – tskant. Ir nematyti jokių prošvaisčių, kad bent jau artimiausiu metu šiuose kultūros baruose kas nors keistųsi.

Nors LR Seimas jau daugiau nei prieš du mėnesius priėmė Alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 22 straipsnių pataisas, kurios savivaldybių taryboms suteikia teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais švenčių ir kitų masinių renginių metu (šios įstatymo pataisos įsigalios nuo rugsėjo 1 d.), tačiau Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis šiandieninėje spaudos konferencijoje dar negalėjo pasakyti, ar jis pats imsis iniciatyvos gydyti mūsų visuomenės piktžaizdes.

Esą kol kas nei jis pats galvojęs, nei su politiniais bendražygiais kalbėjęs apie galimybę užtvenkti alkoholio upes masinių renginių metu. Ir iš viso, anot V. Laurinaičio, iniciatyva turėtų ateiti iš visuomenės. Jeigu rajono bendruomenė pareikalautų uždrausti, savivaldybės taryba taip ir padarytų, teigė meras.

V. Laurinaičio manymu, iniciatyvos organizuoti rajono gyventojų apklausą galėtų imtis visuomeninės organizacijos. Žinoma, galėtų ir jis pats (ir kiti savivaldybės tarybos nariai – red. pastaba). Bet ne dabar. Esą šių metų renginių ciklas jau artinasi pabaigos link, todėl vargu ar reikėtų ką nors skubiai keisti. Galbūt kitąmet ir būtų galima pradėti kalbėti apie tai, sakė meras.

Kita vertus, mūsų meras nemato nieko bloga, nei kad taip vadinamų strateginių kultūros ir kitų masinių renginių metu alkoholis liejasi laisvai, nei kad pačios rajoną valdančios partijos savo „kiemeliuose“ rodo pavyzdį visuomenei, įskaitant labiausiai pažeidžiamą jos dalį – vaikus ir jaunimą, kaip reikia šventes švęsti. Esą tai partijų reikalas, kaip jos ten leidžia laiką – švenčių metų tai nedraudžiama…

Nieko nepridursi.

Nebent… į sveikatą, ponai prisiekusieji… ir tegul liejasi laisvai… tskant.

O gal vis dėlto jau laikas būtų pradėti kalbėti bent jau apie alkoholio vartojimo masiniuose renginiuose apribojimą?

Taip vadinamų strateginių kultūros renginių sąrašas

17 skaitytojų komentarų
Melas 2015 liepos 30d., 15:2284.15.189.124
Tai kad jis rinkimus taip laimejo, tai kas cia jam blogo…

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 15 Thumb down 4

Atsakyti

Anevas 2015 rugpjūčio 1d., 20:2678.61.117.233

Na Laurinaitis jei nežino kaip elgtis per renginius,na Komskio paklausia,kaip Pagėgiuose švenčia,patars vististiek seimo narys ,aukščiau labiau patyręs

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 5

Atsakyti

stasys 2015 liepos 30d., 15:4578.61.122.228
Geriu nedaznai- vestuves , koks jubiliejus- du , trys kartai metuose[ o buna , kad niekur nepakviecia ] .Dar -tradicine isvyka i gamta su darbo kolektyvu . kas vasara ,, prisiliuobiam kaip reikalas.Ir per musu miestelio svente. Tradiciskai. nuvykes i aplinkiniu miesteliu sventes-nevartoju. KLAUSIMAS: ar as esu kokia nors problema ? Manau , ne . Problema yra tie , kurie dazniausiai net neina i viesus renginius ,alus juk ten gerokai brangesnis , tie , kurie mirksta alkoholyje kasdien, tie , kurie pragerineja pasalpas ir t.t. ir pan.Ar eisiu i kaimo svente , jei ten nebus alaus ? As greiciausiai eisiu. Ar daug tokiu ,kaip as? Pakankamai . Ar bus tos sventes , jei ju nerems prekybininkai? Bijau , kad isnyks. ps. : Naisiai tkt grazi isimtis,kitiems gali neisdegti.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 11 Thumb down 3

Atsakyti

zose 2015 liepos 30d., 18:415.20.104.80
reik su peticija (ir internete) rinkti parašus kad prablaivėję valdininkai išgirsų proto balsą-dėl savo vaikų blaivios ateities,kas už!

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 11 Thumb down 7

Atsakyti

Anal-itikas 2015 liepos 30d., 19:2578.61.120.129
Tokiias iniciatyvas turi kelti bendruomenės, tomet gal kas pavyks. bet jei bus nuleidinėjama iš viršaus komandiniu būdu… bus ignoruojama.

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 10 Thumb down 5

Atsakyti

Tai bent 2015 liepos 31d., 11:1478.61.10.227
Labai profesionalus aptakumas Jūsų žodžiuose. Spėju, kad esate vienas iš valdininkų, kurie, beje, ir turėtų rūpintis bendruomenės reikalais, o vienas iš tų reikalų – padėti jai tapti blaivesnei… Orestas IŠKĖLĖ labai opią problemą, o Jūs ją norite vėl NULEISTI.

Svarstytinas. O kaip tu manai? Thumb up 4 Thumb down 4

Atsakyti

Anal-itikas 2015 liepos 31d., 16:4278.61.120.129

Nesu valdininkas. Visuomenės blaivėjimo pagrindas užimtumas darbu. Tuščias,laisvas laikas kaip taisyklė užimamas prie svaigiųjų gėrimų.

Įvertink komentarą: Thumb up 3 Thumb down 1

ŽinoMumoMitas 2015 liepos 30d., 21:095.20.107.167

Žinia, krašto Mumas pusryčiams įprastai minta skendimais, skandinimais, siuntimais nagu skalūnų skaldyti ir tt ir kt.skant skand alais.
Pastoraisiais metais Mumas po konkursinių apsirijimų skubriai tenkinosi greituke sumišai supersi leidimais ir kito mis gausi mis per ver sijomis.
Šįmet iki rasų Mumas išsijuosęs smaginosi rinkuškių sąvadavimo kuratorių mugėje su bissu, nepaisydamas niežulių 0 baltarankes kandidas perkąsdamas ivasidre.

Strateginės kultūros vakarienės meniu deserto išmoningi patiekalai (žuvirnatas su š vertės moliūgu) vargu bau užganėdins pastojusio smagurio pašėlusį apetitą, alia riaugulį ar tratulį inicijuoti gali.

Kraštiniame kraštinės savovaldybės strateginės kultūros kaskurkadako meniu (2015 m. birželio 25 d. Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimo Nr.T1-2573 redakcija) dugne:
„KRAŠTO ŽINO MUMĄ GARSIN ANTYS – RENGINIAI“ / tskant desertui
24 eil. vietos „Laikas -Data pagal projekto reikalavimus“
„Vieta-Šilutė“ant krašto
„Kuratoriai/iniciatoriai/organizatoriai-Idėjos autoriai“

Ar ne pas trate gavus dar iš money riauginių Mumo kulto naktipiečiams, palydimiems žinomų tūbos trelių pritrenkiant būgno org azbuka.

Tskant:-Skanaus passeanso….
O perskant idijoma:-Plėtrai tratant kultūros tyli.

Nemėgstamas. Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 10

Atsakyti

Anal-itikui 2015 rugpjūčio 1d., 09:5278.61.10.227

Anal-itikas iš pirmo žvilgsnio (teoriškai) atrodo teisus kalbėdamas apie darbą. Bet kodėl perskaičius iš karto iškyla prisiminimai apie Andropovo laikus? Tektų įdarbinti prievarta? Prievartai, kaip rodo pirmasis Jūsų komentaras, nepritariate. Kalbėti, net ir protingai, visada yra lengviau. Manau, kad Orestas kaip tik ir nori pasakyti, kad reikia IEŠKOTI sprendimų, IDĖJŲ, veikti, prisiimti atsakomybę… Žinoma, pritariu, kad bendruomenė turėtų būti aktyvesnė, deja, mes, šilutiškiai, vis tikime mesijais. O taip ilgu tiesiog atsakingai savo pareigas suprantančių, veiklių ne dėl gražiai atrodančios programos, žmonių, kurie globotų, žadintų savo bendruomenę, telktų ją ir patys prisiimtų bent dalį atsakomybės…

Įvertink komentarą: Thumb up 1 Thumb down 0

Atsakyti

Anal-itikas 2015 rugpjūčio 1d., 21:2878.61.120.129

Kodėl prievarta? kokios idėjos? Sveiko proto reikia. Kurkim darbo vietas už padorų atlyginimą. Kiekvienas darbdavys aktyviai kovoja su alkoholio vartojimu. Darbdavį valdžia smaugia su nepakeliamais mokesčiais ir tuos mokesčius panaudoja alchoholikų pašalpoms. Na dabar, pašalpos ir alkoholis liejasi laisvai. Dabar pašalpos pirmenybė tam kuris labiau prasigėrė, o tam, kuris ką nors sutaupė savivaldybės komisija braukia pašalpą. O tai kad žmonės šventės metu šiek tiek atsipalaiduoja nematau nieko blogo. Budi policija smarkuolius sutramdo Tai kur kas naudingiau nei policijos priekabiavimas prie kiekvieno keliuose.

Įvertink komentarą: Thumb up 3 Thumb down 1

Atsakyti

Anal-itikui 2015 rugpjūčio 2d., 10:0478.61.10.227

Taip, darbas svarbu. Nesiginčiju. Antroji Jūsų komentaro dalis galėtų būtų tęsiama: kas čia tokio, kad žmonės po darbo atsipalaiduoja? kas čia tokio, kad susinervinę, susijaudinę atsipalaiduoja? Juk turime policiją: jei spės – smarkuolius išskirs, jei nespės – nuteis. Tai jau kultūra, gėrimą pateisinanti ir įteisinanti filosofija, apraizgiusi visus visuomenės sluoksnius, klestinti valstybinėse įstaigose, įsišaknijusi šeimose, net paaugliams po pamokų savaitgaliais jau reikia atsipalaiduoti. Pagaliau priėjome prie esmės?!

Įvertink komentarą: Thumb up 0 Thumb down 2

Atsakyti

Anal-itikas 2015 rugpjūčio 3d., 05:3278.61.120.129

Taip sutinku. Seniau buvo draudimo, komunizmo statytojo kultūra, dabar laisvo žmogaus kultūra, kas nedraudžiama tas galima. Seniau prie degtinės parduotuvių būdavo eilės, dabar šie produktai kiekvienoje, matomiausioje vietoje. Mat tai valstybės biznis, mūsų laisva šalis iš to gauna lengvas pajamas. Jei parduotuvėse nebūtų alkoholio, daugelis parduotuvių bankrutuotų.

Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 0

Atsakyti

Taigi 2015 rugpjūčio 3d., 09:1578.61.10.227

Taigi. Apsukome ratą ir grįžome prie to paties klausimo: ką daryti? Kaip daryti? Kaip pakeisti nusistovėjusią atsipalaidavimo kultūrą, kuri tiktai plečia potencialių alkoholikų skaičių? Ką gali ir turėtų nuveikti bendruomenės nariai? Ką gali nuveikti atsakingi asmenys? Ir KODĖL niekas nedaroma? Negalime priimti įstatymų, ribojančių alkoholį? Bet tikrai galime keisti šeimos, miesto švenčių kultūrą! Tradicijų formavimas ir puoselėjimas, ypač kai reikia sugriauti įsisenėjusius įpročius, yra itin atsakingas, ilgas ir tikrai naujų, originalių idėjų reikalingas darbas. Ir tinkamas pavyzdys…

Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 1

Atsakyti

Ir dar prie TAIGI 2015 rugpjūčio 3d., 09:3878.61.10.227

LAISVĖ žmogui yra duota ir geriems darbams daryti… Per du dešimtmečius turbūt retas kuris nepajuto, kaip nelengva mokytis laisvės (esame matę, kaip stačia galva, nepaisydamas pavojų lekia nuo grandinės nutrūkęs šuo). Būtų gražu sustoti lėkus vien tik mėgaujantis laisve arba vien tik ją kritikuojant. Būtų gražu parodyti, ko išmokome gero, parodyti, kad jau gebame naudotis laisve – grandinės ant kaklo juk nebėra…

Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 0

roma 2015 rugpjūčio 3d., 10:3778.61.17.164

Pijokų kraštas.. Kokia valdžia toks ir supratimas apie švenčių šventimą…
Ko norėt… kaip ir visoj Lietuvoj – skaičiuojamas atsiperkamumas švenčių..

Įvertink komentarą: Thumb up 3 Thumb down 2

Atsakyti

idiomū lobynas 2015 rugpjūčio 3d., 16:455.20.107.167

“M.Budraičio nuomone, toks sprendimas būtų „DAMOKLO KARDAS švenčių organizatoriams“, nes nieko neuždirbantys prekybininkai atsisakytų jose dalyvauti ir remti”, nemažesni niekadirbiai turėtų atsisakyti tostesterono dopingo ir pamestų šenPIONO ŽIEDĄ.

“Meras V.Laurinaitis nebuvo draudimo šalininkas. Jis mano, kad sprendimą rengti „blaivią“ šventę pirmiausia reikėtų išdiskutuoti su rajono Tarybos politikais, paskelbti rajono gyventojų apklausą ir išanalizuoti jos rezultatus.”
Taigi išeitų : pastarasis primygtinai rekomenduoja blaivybės idėją vaivadijoje aprengti TRAMDOMAISIAIS MARŠKINIAIS ir paslėgti PROKRUSTO LOVON.

“Vicemeras Algirdas Balčytis siūlė ATSKIRĄ VIETĄ skirti politinių partijų komandoms”. Tokia gera vieta mūsuose be diskusijų ir “politinių prieskonių” vadinama VIP TUPYKLA išeinama, gausiems svečiams JURGIO AUKSABURNIO pristatytina TROJOS ARKLIU.
Mat “Šiemet renginį imasi globoti Seimo pirmininko pavaduotojas Kęstas Komskis, kuris pažadėjo PADARYTI VISKĄ, kad reklama apie pamariškių renginį skardėtų per VISAS TELEVIZIJAS”, t.t. išskirtinai ir visų pirma Jo PRIMOS KK2.

Visos cit. ir tik cit. iš http://www.silutesnaujienos.lt

Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 2

Atsakyti

Anal-itikas 2015 rugpjūčio 3d., 16:5378.61.120.129

Na juokinga, ką gali nuveikti bendruomenės nariai kai valstybė veltui dalija pinigus pagėrimui. Gal buvo aišku iš karto ko siekiame ir kur einame, kai už alaus butelį balsavome referendume. Na valstybė balsuotuojams dosniai atsilygina iki šiol. Kas čia neaišku? Šventė bus blaivesnė tuo atveju jei nesutaps su pašalpų mokėjimu.

Įvertink komentarą: Thumb up 2 Thumb down 1

Atsakyti