Sekite mūsų naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Taromatas nepriėmė užstato pakuotės? Yra paprasta išeitis

Publikuota: 2022 sausio 19 Kategorija: Pranešimai

fabula.lt nuotr.fabula.lt nuotr.

Per beveik šešerius metus, kai Lietuvoje veikia užstato sistema, gyventojai grąžino per 3,4 mlrd. vienkartinių pakuočių. Sistema naudojasi 9 iš 10 žmonių ir absoliuti dauguma sutinka, kad grąžinti tuščią tarą yra paprasta, o retkarčiais nutinkantys nesklandumai – lengvai įveikiami.

Parama portalui „Šilutės ETA Žinios”, kad išliktų nepriklausomas

„Iš viso Lietuvoje veikia beveik 3 tūkst. taros surinkimo punktų. Platus tinklas užtikrina, kad sukauptas tuščias pakuotes žmonės gali grąžinti be ilgų kelionių, rasdami pakankamai arti esančią surinkimo vietą. Visos prekybininkų surinktos užstato pakuotės gabenamos į mūsų skaičiavimo centrą, esantį Vilniuje. Nuolat bendradarbiaujame su gėrimų gamintojais ir importuotojais, taip pat prekybininkais, kad užstato sistema veiktų sklandžiai“, – sako VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) vadovas Gintaras Varnas.

Jis priduria, kad į užstato sistemą šiuo metu įtraukta beveik 9 tūkst. gėrimų pakuočių ir šis ilgas sąrašas yra nuolat atnaujinamas, nes gėrimų gamintojai pristato naujų produktų ar atnaujina pakuočių dizainą. Savo ruožtu USAD siekia kuo greičiau reaguoti į permainas ir primena, kad kiekvienas gyventojų pranešimas apie nepriimtą tarą ar kitus sutrikimus yra vertingas.

„Taromatais kasdien naudojasi tūkstančiai žmonių. Kad sistema veiktų sklandžiai, svarbi kiekviena detalė – nuo tinkamos įrenginių priežiūros iki duomenų apie pakuotes atnaujinimo. Todėl su partneriais palaikome nuolatinį ryšį ir dalinamės vartotojų pranešimais bei visada kartu ieškome sprendimųׅ“, – pastebi G. Varnas.

USAD pateikia daugiau pavyzdžių iš šešerių metų praktikos, kodėl taromatai gali nepriimti pakuočių. Užstato sistemos administratoriaus duomenimis, pasitaiko atvejų, kai dėl žmogiškojo faktoriaus ar kitų priežasčių informacija apie pakeistą pakuotės formą laiku nepasiekia USAD. Tokiu atveju, pirkėjai gali rasti gėrimą parduotuvės lentynoje, tačiau taromatai tuščių šio gėrimo pakuočių nepriima – neatpažįsta, nes dar neturi informacijos.

USAD atkreipia dėmesį, jog automatinis pakuočių tikrinimas taromatuose yra dideliu tikslumu pagrįstas procesas, veikiantis pagal griežtas taisykles. Kiekviena pakuotė yra tikrinama pagal formą, brūkšninį kodą ir svorį. Būtent šios priemonės padeda apsaugoti sistemą nuo galimų sukčiavimo atvejų. Taigi, jeigu pakuotės forma yra pakeista net labai nežymiai ir užstato sistemos pakuočių registre ši informacija nėra atnaujinta, tai taromatas „atsisako“ priimti tokią pakuotę, nors ji apskritai yra registruota užstato sistemoje.

Paprastai tokio pobūdžio nesklandumai trunka neilgai, nes duomenys yra nuolat atnaujinami – kartą nepriimta pakuotė po savaitės jau lengvai įvažiuoja į taromato vidų, o žmogus atgauna užstatą.

Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją. Anot G. Varno, kiekvienas pranešimas padeda sistemai tobulėti.

Gavęs vartotojo pranešimą apie nepriimamą užstato pakuotę, USAD patikrina ir koordinuoja, kada informacija apie pasikeitusią pakuotę bus įvesta į sistemą. Duomenys apie naujas pakuotes į taromatų informacinę sistemą suvedami tada, kai USAD patikrina naujus pakuotės pavyzdžius. Tad pranešimą apie problemą siuntęs vartotojas netrukus gauna informaciją su konkrečia data, nuo kada taromatas priims nurodytą pakuotę ir bus galima susigrąžinti užstatą.

USAD primena, kad kiekvieną pakuotę taromatai identifikuoja pagal pakuotės formą ir brūkšninį kodą, patikrina svorį. Įstaigos užsakymu kasmet atliekamos apklausos rodo, kad didžioji dalis Lietuvos gyventojų žino, kaip pakuotes tinkamai paruošti grąžinimui.

Vis dėlto retkarčiais pasitaiko atvejų, kai žmonės sutrinka negalėdami grąžinti butelių ir skardinių dėl paprasčiausių priežasčių:
pakuotės brūkšninis kodas yra nusitrynęs, paveiktas drėgmės;
pakuotė yra suglamžyta, suspausta ar kitaip deformuota;
pakuotė ne visiškai ištuštinta, yra gėrimo likučių;
dėl techninių kliūčių taromate;
gamintojas yra pakeitęs pakuotės formą, bet ji dar nėra užregistruota užstato sistemos pakuočių registre;
pakuotė yra neregistruota vienkartinių pakuočių užstato sistemoje – grazintiverta.lt.

Todėl ne pelno siekianti įstaiga USAD pataria pirmiausia įsitikinti, kad grąžinamos pakuotės yra tuščios, pažymėtos užstato ženklu „D“, išlaikiusios originalią formą ir turi brūkšninį kodą.

Užstato sistema Lietuvoje veikia nuo 2016 m. Jos veikla šalyje rūpinasi Lietuvos gėrimų gamintojų, importuotojų bei pardavėjų įsteigta ne pelno organizacija VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. USAD kasmet surenka 9 iš 10 į rinką išleidžiamų gėrimų skardinių bei vienkartinių stiklinių ir plastikinių butelių. Per 2021 metus buvo surinkta ir perdirbti perduota daugiau kaip 655 mln. vienkartinių pakuočių.

fabula.lt inf.

Rašyti komentarą