Sekite m?s? naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Ardyti – ne statyti

Publikuota: 2011 balandžio 29 Kategorija: Aktualijos, Šilutėje

Liudo Mockaus nuotr.Liudo Mockaus nuotr.

Arba kaip istorinio Šilutės geležinkelio tilto rekonstruktoriai susikūrė sau papildomų rūpesčių.

Geležinkelio tilto per Šyšos upę ties Verdaine rekonstrukcijos darbus vykdanti Latvijoje registruota ribotos atsakomybės bendrovė “Tilts” praeitų metų rudenį į kultūros vertybių registrą įtraukto inžinerinio statinio mūrą ardė smūginiais gręžtuvais ir kūjais. Buvo darbuojamasi taip, kad tašyti akmenys ir degto molio plytos krito žemyn kaip papuola, daužydamiesi vienas į kitą. Nemažai akmenų tąkart nusirito ir į Šyšos upę…

Tačiau kai atėjo laikas nuo tilto “nukaltus” akmenis sudėti į jų vietas, kad istorinis statinys atgautų autentišką išorę, rekonstruktoriai susidūrė su problema, – per tą pusmetį, kol nebuvo vykdomi darbai, dalis sunumeruotų akmenų apsitrynė, todėl jie nebežinojo, kaip atkurti viršutinę tilto dalį.

Prieš kelis metus darytų tilto fotografijų rekonstruktoriams padovanojo Šilutės muziejus.

Tai dabar tie tiltų meistrai ir dėlioja akmenis į vietas, visaip derindami juos vieną prie kito…

“Tilts” bendrovės darbų vadovas, toks jaunas latvis, kuris prašalaičiui su fotoaparatu rankose nematė reikalo prisistatyti, tvirtino neturintis jokių problemų dėl tilto akmenų.

Visai kitokią nuomonę buvo galima susidaryti stebint, kaip latvių bendrovės filialo darbininkai lietuviai vargsta, mėgindami teisingai sudėti akmenų dėlionę virš vienos iš tilto arkų: ant žemės dirbantis meistras, orientuodamasis pagal nuotraukas ir numerius ant akmenų, atrenka kurį vieną, kranas jį pakelia triūsiantiems ant aukštų pastolių, o šie po minutės kitos grąžina akmenį žemyn kaip netinkamą tai vietai…

“Va taip ir dirbame kiekvieną dieną”, – šypsosi nuo tokio darbo suplukę tiltų meistrai. Jie, priešingai nei darbų vadovas, nėra įsitikinę, kad koks akmenėlis per tą pusmetį nebus “nuplaukęs” į šoną. Anot jų, viskas paaiškės tilto rekonstrukcijos darbų pabaigoje.

Šilutės geležinkelio tiltas pastatytas maždaug 1875 metais (taip manoma), kai per miestą buvo tiesiamas geležinkelis. Jo rekonstrukcija finansuojama iš ES fondų.

Sutartyje su “Lietuvos geležinkelių” bendrove numatyti darbai turi būti užbaigti iki vasaros pabaigos.

3 skaitytojų komentarai
Eks komisaras 2011 balandžio 28d., 21:4384.32.215.191

Teko juos saugoti kai vasaros pabaigoje pradejo savo darbus, tai ten vyko darbininku pjankes per naktis. Teko girdeti, kad Klaipedoje remontuojant panasu tilta po darbu baigimo dar menesi rinko akmenis i vietas, buvo ir praganytu kaip ir cia…

Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 2

Atsakyti

komisaro draugas 2011 balandžio 29d., 23:4284.32.215.71
o kiek dar akmenu isnesiota ir parduota…

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 6 Thumb down 2

Atsakyti

Jonas J. 2011 gegužės 2d., 22:3378.61.238.68
Labas. O išnešiojo kas? Tikrai ne čiukčiai… Bet kažkieno sode gal parvertė…

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 4 Thumb down 0

Atsakyti

Rašyti komentarą