Sekite m?s? naujienas feisbuke
Drabužiai iš gamtos
                             Saulės ir žemės energetika, UAB "Bera Lt", Lietuvininkų 30, Šilutė, tel. 8 645 42747                             

Kokių dviratininkų daugiau Šilutės rajone: gyvų ar negyvų?

Publikuota: 2013 vasario 19 Kategorija: Aktualijos, Savivaldybėje

Darbo grupės nariai (iš kairės): A. Jakubauskas, V. Pozingis, Š. Laužikas (pirmininkas). (Oresto Lidžiaus nuotr.)Darbo grupės nariai (iš kairės): A. Jakubauskas, V. Pozingis, Š. Laužikas (pirmininkas). (Oresto Lidžiaus nuotr.)

Nuo to, koks bus atsakymas į šį kone makabrišką klausimą, pasirodo, gali priklausyti darbo grupės, vadovaujamos Šilutės rajono savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Laužiko, sprendimas, kaip bus siūloma toliau plėtoti dviračių transporto infrastruktūrą pamario krašte.

Atsakyti į pradžioje iškeltą klausimą būtų galima vieno herojaus iš seno gero spektaklio stiliumi: jeigu gyvais laikysime tik vietinius dviratininkus, o į kraštą atvykstančius turistus – negyvais, kaip tokius antradienį Savivaldybėje įvykusiame minėtos darbo grupės posėdyje ne vieną kartą pavadino Šilutės seniūnas Raimondas Steponus ir dar kažkas iš dalyvavusiųjų, regis, Tarybos narys Jonas Purlys (gal geriau būtų buvę pavadinti bent jau menamais ar nesamais? – red. pastaba), – ne turizmo sezono metu tikrai daugiau bus gyvų. O šiltuoju metų laiku, kai į pamario kraštą užplūsta „negyvieji“? Galų gale, kurie iš jų mums, šilutiškiams, labiau turėtų rūpėti?..

Pastarąjį klausimą, tik kitokiais žodžiais, darbo grupėje iškėlė tas pats J. Purlys. Ir nors Tarybos narys to nepasakė, tačiau iš jo intonacijos galėjai suprasti, kad jis pirmenybę teiktų „gyvųjų“, tai yra vietinių gyventojų, ypač vaikų ir vyresniojo amžiaus, kasdienio susisiekimo dviračiais saugumui užtikrinti. Mat jokia paslaptis, kad dviračių transporto infrastruktūra Šilutės mieste, jau nekalbant apie rajoną, nepakankamai išvystyta, o didžiosios dalies esamų dviračių takų būklė – apgailėtina.

Iš kairės: R. Steponkus, E. Benetis, R. Budrikas. (Oresto Lidžiaus nuotr.)

Iš kairės: R. Steponkus, E. Benetis, R. Budrikas. (Oresto Lidžiaus nuotr.)

Dviračių prekybininkas Alvydas Višinskas taip pat galvoja, kad plėtoti dviračių takų tinklą reikia pradėti nuo Šilutės miesto, juolab kad saugumo problema čia aktuali ne tik vietiniams dviratininkams, bet ir atvykėliams iš kitur.

Panašiai mąsto ir Šilutės seniūnas R. Steponus. Anot jo, nereikia puoselėti didelių iliuzijų, kad per artimiausius kelis metus pavyks smarkiai išplėtoti dviračių takų tinklą visame rajone, geriau užbaigti pradėtus darbus – dviračių taką ant Šyšos pylimo ir taką į Armalėnus, – sutvarkyti takus į Traksėdžius ir Pagrynius, taip pat Ramučių gatvėje, pagalvoti, kaip mažiausiomis sąnaudomis įrengti takus centrinėje miesto dalyje.

Savivaldybės vyr. architektas Edmundas Benetis taip pat teigia manantis, kad pirmiausia reikia sutvarkyti dviračių tinklą Šilutės mieste, esą tai nekainuotų labai brangiai, o paskui tiesti atšakas visomis kryptimis į kitas rajono gyvenvietes. Bet dirbti reikia nuosekliai – daugiau jokių niekur nevedančių galų…

Architektas Egidijus Vidrinskas siūlė pirma deramai inventorizuoti esamus takus, suskaičiuoti turimus pinigus jiems sutvarkyti ir prižiūrėti, taip pat naujiems takams tiesti, galiausiai išsiaiškinti, kur mes, šilutiškiai, norime tais takais nukakti.

Šilutės kelių tarnybos viršininkas Algirdas Jakubauskas informavo apie kelininkų pamąstymus dėl dviračių takų tinklo plėtros rajone įvairiomis kryptimis. Tačiau, anot jo, bent jau šiemet greičiausiai nieko nepavyks padaryti dėl lėšų stygiaus. Nebent pavyktų pritraukti pinigų iš ES struktūrinių fondų…

Š. Laužiko teigimu, daugiau galimybių gauti investicijų dviračių transporto infrastruktūros plėtrai turėtų atsirasti naujajame – 2014 – 2020 metų finansiniame laikotarpyje.

Mero pavaduotojo nuomone Šilutės r. savivaldybei ne mažiau svarbi ir į turistus orientuota dviračių transporto infrastruktūros plėtra. Juolab kad tokia galimybė gali būti numatyta 7 savivaldybes apimančioje regioninėje galimybių studijoje „Vakarų krantas“.

Galiausiai buvo prieita prie nuomonės, kad Šilutei svarbios abi dviračių takų plėtros kryptys – tiek „gyviems“, tiek „negyviems“ dviračių mėgėjams – ir šį reikalą reikia spręsti kompleksiškai.

Darbo grupė į kitą posėdį planuoja rinktis maždaug po mėnesio. Iki to laiko darbo grupės nariai turėtų suformuluoti konkrečių pasiūlymų, jų tikimasi sulaukti ir iš naujo Savivaldybės strateginio plano rengimo darbo grupių.

1 skaitytojų komentaras
marius 2013 vasario 19d., 18:4178.61.227.84
Pagaliau, lyg kazkas ir juda is mirties tasko. Silute vizija lyg ir turistinis krastas, bet ka mes galime pasiulyti atvykstantiems,- isbandyti mirties kelia vaziuojant su dviraciu i rusne? Nu c’mon gal jau laikas nebeziureti i asmeninius projektus, kaip aiksteliu sutvarkymas, kelias i privatu skypa, melioracijos darbai savuose sklypuose ir pan. Kada paskutini kartas koks projektas buvo padarytas infrastrukturai pagerinti? Politikai, gal laikas susiimti ir nebekrapstyti nosies, o imtis realiu darbu Silutes labui?
Bet va tas Silutes 2013 metu biudzetas tai nieko gero nezadantis, vien tik skolos, o per tas skolas negali Savivaldybe prisideti ne prie vieno vyriausybinio projekto, lieka tik Europiniai, kurie prasides tik kitais metais… Va ka reiskia kai tokia nepamainoma valdzia turime, savivaldybes skola jau virsija 100 %, metinio bediudzeto, neiskaitant i ji tiesioginiu asignavimu. Kazin kada bankrutuos savivaldybe?

Patinkantis. Įvertink komentarą: Thumb up 11 Thumb down 5

Atsakyti

Rašyti komentarą